פילאטיס, המדריך למתחילה: מהביגוד ועד החברה

 השנה האזרחית החדשה מעוררת אצל רבים מאיתנו את הצורך ביצירת שינוי מסוים, לעתים קרובות בעיקר בכל הנוגע לשיפור אורחות ואיכות החיים, ואחת ההחלטות הנפוצות להשגת היעד היא שילוב של פעילות פיזית לחיזוק וחיטוב הגוף. אימוני פילאטיס אינם נחשבים אמנם לטרנד חדש במיוחד במחוזותינו, אך אם ברצונך גם לנסות להתחיל ולהתנסות בתרגילים אלו, ריכזנו עבורך כאן מדריך הכנה מיוחד שיכול לסייע לך להתמיד ולהצליח.

לפני הכל, סוג האימון

ענף הפילאטיס עוסק בחיזוק השרירים, שיפור השליטה בהם, הגדלת טווח התנועה ושיפור יציבות הגוף. לצורך זה פותחו שתי שיטות אימון עיקריות בתחום:

א. פילאטיס מזרן (פילאטיס "חופשי") – אימון המתבצע ללא עזרים, על גבי מזרון בלבד, ומבוסס על טכניקות שונות להנעת השרירים וליצירת עומס מבוקר ומדורג עליהם.

ב. פילאטיס מכשירים – אימון שעיקרו שימוש במכשירים אשר יוצרים את העומס הנדרש על השרירים, בשילוב טכניקות ותנועה.

יש הטוענות כי מוטב להתחיל בפילאטיס מזרן ומשם עם הזמן להשתדרג לפילאטיס מכשירים, אולם למעשה מדובר בשיטות אימון שונות שמשיגות את אותה מטרה, לכן לרוב מומלץ לנסות ולהתרשם אישית מכל סוג אימון בכדי להבין לאיזה אימון תוכלי להתחבר ובעיקר להתמיד יותר.

המרכיבים החשובים להתמדה

1. מיקום ומסגרת בבסיס הדברים אפשר לומר כי פילאטיס הוא גם ובעיקר אימון אינדיווידואלי שתוכלי לבצע בבית באופן עצמאי. לאחר הדרכה ראשונית ולמידה של מספר תרגילים מרכזיים, תוכלי ליצור לך שגרת פילאטיס מזרון בבית ולהסתייע בתוכניות אימונים מצולמות ברשת, אימוני זום כו'.

במקביל תוכלי כמובן לנסות ולהצטרף בקבוצת אימון ייעודית אם במסגרת חדר כושר, מתנ"ס מקומי ובמסגרות חברתיות נוספות. אימון פילאטיס קבוצתי יסייע לך ביצירת מחויבות ומסגרת זמן, יכלול ליווי של מאמן/ת והכוונה אישית, וכמובן יעניק את המוטיבציה והמחויבות אשר נוצרת באופן טבעי בקבוצה. האימון האישי והביתי יתאים יותר לעסוקות שבינינו שמתקשות להתחייב לזמן אימון מוגדר או שהזמן הפנוי הוא בשעות לא שגרתיות.

2. ביגוד מתאים – אחד "הבונוסים" הגדולים בהכנסת פעילות ספורט לחיינו, הוא הלגיטימיות למלתחה חדשה. לבוש פילאטיס מתאים לרוב יכלול מכנסי טייץ צמודים למניעת חיכוך ירכיים וגופיות ארוכות או סטרפלס בהתאם להעדפה האישית שלך. ככלל, מוטב להעדיף בגדים שמותירים את שרירי הידיים, האגן והירכיים משוחררים ככל הניתן. אנחנו יכולות להמליץ לך בחום על קולקציית Activewear של המותג המעולה "סיסטרז" שם תוכלי למצוא מגוון בגדי ספורט ואקטיב לנשים בעיצובים מהממים >>

3. איזון והדרגתיות – רבים רואים בפילאטיס כפעילות ספורטיבית קלה מאחר ומדובר בפעילות איטית שאינה אירובית ואינה פועלת לשריפת אנרגיה והעלאת דופק בבסיסה. תפיסה זו לעתים גורמת למוטיבציית יתר, העמסת אימונים והתקדמות מהירה, פעולות שעשויות להביא לנזק לשרירים שאינם מורגלים בעומס, כאבי שרירים ולחץ על השלד, ולתסכול מהיר וחזרה לספה ולהרגלי השנה שעברה. חשוב אם כך להקפיד להשתלב באימונים בצורה מדורגת, הן במינון והן בהיקף העומס, ובעיקר לבנות תכנית שיפור הדרגתית ומותאמת אישית.

4. קחי חברה לעת צרה – העצה הזאת נכונה לפילאטיס, ליוגה ולכל פעילות ספורטיבית אחרת, פשוט תכניסי איתך לעניינים חברה טובה ועדיף את זאת שגורמת לך לצחוק ולהנות גם במקומות שפחות נועדו לזה. שותפה אמיתית לפעילות תהווה גורם חשוב בהנאה ובהתמדה, ואם תישברו ותינטשו ביחד, תווכלו להמשיך יחד ולאתר את התחביב הספורטיבי הבא שיתאים לכן יותר. שיהיה בהצלחה!

תוכן עניינים

עוד בנושא

איך לעשות פדיקור בבית

למה פדיקור ביתי שווה את הזמן שלך? פדיקור ביתי הוא טקס טיפול עצמי יוקרתי המציע יתרונות רבים לרווחתך הפיזית והנפשית כאחד. אם תפנו את הזמן

קרא עוד »
דילוג לתוכן