הכל על ענבי מרלו

למרלו יש מוניטין של יין ידידותי למשתמש והבשלה מוקדמת, ויינות טובים פותחו ובוקבקו במשך עשרות שנים (הייתי בר מזל לחוות שאטליין תוססת בעצמי בטירת דה צ'אוזונה באמצע המאה ה -19).

מרלו וקברנה מגדלים שניהם בדרום מערב צרפת, במיוחד בברגראק ובקהורס, שם הם מעורבבים עם מלבק. מרלו מגודלים גם בלנגדוק, שם מייצרים יינות IGP עסיסיים ושמנמנים שמצליחים יותר מקברנה סוביניון.

מרלו הוא זן שחור או כחול המייצר יינות אדומים יבשים רכים, בינוניים עד מלאים. יינות מרלו עמידים מאוד בפני ריקבון בגלל מזג האוויר ועם פריחה ירודה אך סובלים ממערכות פרי לא אחידות, כמו קברנה סוביניון המתיישן.

מרלו

הוא יין אדום עם קשרים היסטוריים חזקים לבורדו ודרום מערב צרפת. מרלו הוא זן היין האדום המעובד ביותר בחבל בורדו בצרפת, ואחרי קברנה סוביניון, זן היין האדום השני המעובד והפופולרי ביותר בארצות הברית. ענבי מרלו מעובדים כיין אדום יבש ומראים הבדלים דרמטיים בטעמם בהתאם לסוג האקלים וגידולם.

מרלו

הוא אחד האדומים הפופולריים ביותר בעולם והשני הכי פופולרי באמריקה אחרי קברנה סוביניון. מרלו ידוע במרקמו הרך, החושני ובסגנון הנגיש שלו, עשוי מענבי עור אדומים שיכולים להסתגל לאקלים שונה ולייצר יינות ידידותיים למזון במחירים רבים. מרלו ידוע בתור זיקית כיוון שהוא מסתגל לאקלים רב ומקבל את אופי מיקומו ויינותיו.

מרלו

הוא יין יבש עם גוף בינוני עד מלא, חומציות בינונית וטאנינים בולטים אך לא מוגזמים מדי. מרלו ידוע בעיקר באזורי היין בעולם הישן כמו טוסקנה, איטליה והעולם החדש כמו מחוז סונומה של קליפורניה, עמק נאפה, עמק קולומביה של מדינת וושינגטון, אוסטרליה, ארגנטינה, צ'ילה ודרום אפריקה. במרלו, אזור פרנסס בורדו, המשתרע לאורך הגדה הימנית של האזור עם מספר אזורי משנה כמו סנט אסטפה, סנט אמיליון ופומרול הוא הצומח ביותר בעולם.

מרלו

הוא זן ענבים בורדו, אך היין גדל באזורים אחרים בעולם, כולל אזורי יין צרפתיים אחרים, איטליה, ארצות הברית, אוסטרליה וצ'ילה. מרלו הוא אחד הזנים החשובים ביותר של בורדו יחד עם קברנה סוביניון. הוא בשרי ומבשיל מהר יותר מקברנה סוביניון, וכתוצאה מכך יין רך יותר עם טאנינים קטיפתיים ויותר פירות.

מרלו זול יותר

פירותי ורך יותר מקברנה סוביניון, אך נתפס כמורכב יותר. מרלו מהאזורים הקרירים של מדינת מולדתו, בורדו מפתח טאנינים מוצקים יותר, מבנה יותר ואופי חריף באקלים חם יותר שמקל על הבלבול עם קברנה סוביניון. השניים משתלבים היטב ולעתים קרובות הם שותפים ל Bordeux Reds אבל קברנה סביניון, עם השלדה והגוונים הצמחיים שלה ומבנה הטאנין, מתפקד טוב יותר ממרלו, עם המרקם החלק והפירות הבשלים שלו.

מרלו (מהמשמעות הצרפתית של העופות השחורים הקטנים)

הוא אחד הענבים העיקריים המשמשים בבורדו והוא הענב המעובד הנפוץ ביותר באזור היין באזור בורדו. זהו הענב האדום השני בפופולריות בעולם אחרי קברנה סוביניון והחמישי בפופולריות באיטליה. לכן זו בחירה מצוינת למי שרוצה יין קל לשתיה שמשתלב טוב עם מנות רבות, אך מומלץ גם כיין אדום ראשון למי שחדש בשתיית יין אדום. גם מרלו וגם קברנה סוביניון מגיעים מאותה משפחת ענבים וחולקים אחד ההורים, קברנה פרנק.

האזכור המתועד הראשון של מרלו הגיע בשנת 1784 מאזור בורדו בצרפת

כאשר פקיד מקומי כתב על הענב ואמר שהוא אחד הטובים באזור. בסוף המאה ה -19 באיטליה החלו כורמים איטלקים לגדל את מרלו. מרלו שימש במקור כתערובת עם קברנה סוביניון וסנג'ובזה ביינות סופר טוסקניים והפך לזן ענבים פופולרי באזורי יין איטלקיים אחרים.

מרלו גדל כי כורמים אמריקאים גילו שהאמריקאים אוהבים את רכות הפרי ותכולת הטאנין הנמוכה שלו

השילוב של קברנה סוביניון ומרלו החמיא כל כך טוב זה לזה שהוא הפך למרכיב העיקרי של תערובות בורדו המפורסמות בעולם המבוקשות על ידי הרוב המכריע של שותי היין ברחבי העולם.

מרלו, איירן ספרדית וקברנה סוביניון הם שלושת זני הענבים הטובים בעולם. יינות מרלו מגיעים בסגנונות שונים, בתנאים, בטרויים ובשיטות ייצור. יש לו עור שחור, פירות היער בשרניים והוא עסיסי מספיק כדי להכין יין אדום טעים.

מרלו גדל בעיקר בצרפת בחלק גדול מהעולם

אך גדל גם בפרולי שבצפון-מזרח איטליה, שם הוא מייצר יין עבה יותר מאשר הקברנה השולט. בבורדו הוא ממוקם על הגדה הימנית של הענבים השולטים. יחד עם קברנה סוביניון, קברנה פרנק ופטיט ורדו הוא מייצר כמה מהיינות המפורסמים בעולם. באופן מסורתי זהו הזן היחיד המותסס ומיובש, אך מאז שמרלו הפך פופולרי יותר בשנות השמונים הוא מילא תפקיד מפתח בתערובת.

רבות מהדוגמאות הטובות ביותר לתערובות מרלו ומרלו זנים הן ממולדתו בורדו

מרלו הוא הזן השולט בגדה הימנית, בעוד קברנה סוביניון מכסה את הכרם משמאל והוא המרכיב העיקרי ביינות של יצרנים מפורסמים כמו שאטו פטרוס ושאטו דה לה פין. קברנה סוביניון הוא יותר מכל שותף המיזוג החשוב ביותר של מרלו במדוק (ראו "קברנה מרלו" לפרטים נוספים על קוביה זו).

זני ענבים אחרים בדרום מערב צרפת כמו טנאט, חוף השנהב, גסקוניה, מלבק, קאהור ופטי ורדו השכיחים יותר נהנים גם מנוכחותם המתונה של מרלו.

יינני מרלו מחליטים לעתים קרובות שמרלו צריך להיות זן ענבים יחיד או הכלאה עם זני ענבים אחרים

עבור מרלו מעורבב, תסיסו והתיישנו את זני הענבים השונים וערבבו את היין לפני הביקבוק. הכורמים מאפשרים לתהליך התסיסה להתקיים בחביות עץ אלון ואז ליישן את היין בחביות עץ אלון עד להשלמת התסיסה.

למידע מורחב בתחום של יקב פתוח בשבת והכל על ענבי מרלו מומלץ לגלוש לאתר meshekofir.co.il

תוכן עניינים

עוד בנושא

שיקום פה

פוסט זה בבלוג מתעמק בעולם השיקום, בוחן את תפקידו החיוני בהחלמה בריאותית ואת הצורות השונות שהיא לובשת. אנו דנים בחשיבות הקריטית של שיקום בהקשרים שונים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן