עיצוב מדיה ודיגיטל כמקצוע

משרות בעיצוב דיגיטלי נמצאות במספר תעשיות, כולל משחקים, אנימציה, עיצוב אתרים, הפקת טלוויזיה ווידאו, מדיה חברתית, שיווק ותחומי האמנות והיצירה. עיצוב גרפיקה ממוחשבת מסוגל לצפות את צמיחת השוק ההולך וגדל של טכנולוגיות מובייל ואת הביקוש הצרכני לסרטים, משחקי וידיאו, אפקטים מיוחדים ואנימציות תלת מימד והוא אחראי לצמיחה הצפויה של תחזיות התעסוקה. מכיוון שקריירה של עיצוב גרפי תלויה בטכנולוגיה, מעצבים דיגיטליים מתמקדים בתוכנות עיצוב גרפי ופלטפורמות מחשב כדי ליצור את עבודתם ולהתחבר ללקוחות ולצרכנים.

יצירת לוגו –  מעצבים גרפיים 

תוויות מוצר, תמונות אתר, כרזות, פרסומות בעיתונים ותמונות מדיה עם כישרון אמנותי ושילוב של תוכנות מיוחדות. מעצבים דיגיטליים הם קריאייטיב שמשלב את הכישורים הגרפיים, הדמיון, החזון והמומחיות הטכנולוגית שלהם ליצירת מגוון רחב של מדיה חזותית, מאתרים ופרסום ועד הדמיה דיגיטלית, אנימציה, דוגמנות תלת מימד ותלת מימד וגרפיקה. האחריות של מעצבי מדיה דיגיטלית משתנה לפי תחום היישום, אך רוב המעצבים יוצרים תמונות דו-ממדיות, מודלים גרפיים ואנימציות עם תוכנות דיגיטליות.

מומחי מדיה דיגיטלית מעצבים ומפתחים תוכן למשחקי וידאו

אתרים, אנימציות, אפקטים מיוחדים ויוזמות שיווק. אמני מולטימדיה ואנימטורים יוצרים גרפיקה ואנימציות מורכבות באמצעות אנימציות מחשב (במידה ותזדקקו לתיקון לפטופ במידה והוא לא מד בעומס, תמיד תוכלו לפנות למעבדת מחשבים ברמת גן)ותוכניות דוגמנות. ניתן להשיג קריירה יצירתית בענפי הבידור והפרסום באמצעות עבודות עיצוב במדע ובריאות או בהתמחות בתקשורת, אך ישנן קריירות רבות בעיצוב מדיה למעצבי מדיה מוסמכים.

קריירה בעיצוב חזותי של מדיה דיגיטלית דורשת מידה מסוימת של כישרון אמנותי

הבנה מעמיקה של אופן השימוש בצבע להעברת משמעות, הבנה של מערכות יחסים מרחביות והצגה והתמחות בטיפוגרפיה. כאדם יצירתי, הבנת המדיה הדיגיטלית והיכולת לתכנת ולעצב באינטרנט הם כישורים מכריעים במדיה הדיגיטלית. ניסיון בעיצוב גרפי בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם, כולל תוכן עריכה ווידיאו הוא תנאי הכרחי לקריירה כמעצב דיגיטלי המתמקד במדיה חברתית.

ניסיון באנימציה – שיווק דיגיטלי

גרפיקה בתנועה, עיצוב סטוריבורד וכישורי איור ממדרגה ראשונה הם תנאים מוקדמים אופייניים לתפקידים אלה. כמו בכל קריירה במדיה דיגיטלית, מעצבים גרפיים צריכים להיות בעלי תיק נרחב המציג כישרון אמנותי ויכולת טכנית בתוכנות כגון Adobe Illustrator, Photoshop ו- InDesign. תואר בעיצוב גרפי מרחיב את האפשרויות שלך לכלול מגוון רחב של קריירות יצירתיות, כולל תפקידי מנהיגות בארגונים יצירתיים, משרדי פרסום וחברות עיצוב תעשייתי.

 

המעבר מפלטפורמות מקוונות למדיה מסורתית פירושו שמעצבים מוסמכים עם עין לדיגיטל מבוקשים. מעצבים דיגיטליים צריכים לשלב לא רק תכונות אינטראקטיביות באינטרנט בעבודת העיצוב שלהם, אלא גם קופירייטרים עם גישה הוליסטית המשלבת תוכן ועיצוב העתקים בצורה חדשה. הם צריכים להביא את כישוריהם לפיתוח עיצובי מיתוג חדשניים הנהנים מפורמטים של פרסום מקוון על מנת להציע לחברות החזר השקעה גבוה יותר.

 

 לימודים בעיצוב מדיה ודיגיטל משלב תיאוריה ופרקטיקה

כיום, כל תואר בתחום או תעודה של הנדסאי עיצוב מדיה עוסקת גם בפרקטיקה, בניגוד למה שהיה בעבר, שלמדו הכל בעיקר תאורטי. כדי לאפשר לסטודנטים ליצור, להצליח ולהוביל במגוון תחומי טכנולוגיה דיגיטלית לאורך הקריירה. עיצוב מדיה דיגיטלית מאפשר לסטודנטים לעצב את הקריירה שלהם באמצעות תואר המשלב מיומנויות בסיסיות בווידאו, צילום, עיצוב ותכנות עם הכשרה בהבנה וניתוח התרבות המשתנה באמצעות מגוון אמצעי התקשורת המתפתחים והכלאיים.  התחום והלימודים הללו הם פתרון מושלם לאנשים יצירתיים שרוצים לבנות בסיס איתן של ידע בסיסי בעיצוב גרפי לפני קבלת תעודה בעיצוב גרפי, כולל לימודים.

התפקיד שלך כולל עיצוב מצגות חזותיות מכל הסוגים, בין אם הן משמשות למטרות בידור כגון סרט או שיפור המוצר, וכישורי העיצוב הגרפי שלך משמשים אמצעי תקשורת חזותית. מעצבים גרפיים ומעצבי מדיה אינטראקטיביים ימצאו את עבודת העיצוב החזותי שלהם בערוצים מסורתיים יותר כגון עיתונים, מדריכים, חוברות ומדיה מודפסת אחרת. זה גם יעזור למיומנויות מחשב חזקות שכן ניתן להשתמש ביישומים ותוכניות רבות ליצירת איורים, גרפיקות ותרשימים.

 

יום עבודה של המעצב הגרפי

מעצב גרפי יכול להיות מעורב בייצור אינפוגרפיקה, פוסטים ברשתות חברתיות וספרים אלקטרוניים המכוונים לפרסום דיגיטלי. בתעשיות אחרות, כגון שיווק ופרסום, עבודה זו יכולה להיות כרוכה בעבודה עם צוות לקוחות פנימי לפיתוח, פיתוח והספקת פתרונות עיצוב דיגיטליים. לדוגמה, פרויקטים וקמפיינים שונים דורשים את שירותיו של מעצב גרפי, מומחה מדיה חברתית, מומחה לפרסום מקוון, מומחה לשיווק בדוא"ל או אנליסט כדי לחקור את יעילות הקמפיין ולבצע שינויים בהתאם.

קריירה במדיה דיגיטלית 

הקרייה בתחום יכולה לכלול גם משחקי וידאו, שיווק במדיה חברתית, מעצבים גרפיים, עוזרי הפקה, עורכי וידאו, מפתחי יישומי אינטרנט, מומחי ניתוח אינטרנט וצילום. מעצבים בעלי ניסיון קורות חיים, תיק עבודה עוצר נשימה ומומחיות בתחומי נישה כגון עיצוב, שיווק וגרפיקה יכולים להמשיך בקריירה או למצוא פרויקטים פרילנסרים. כאן תמצא מידע על מעסיקים בתחומי אמנות היצירה, עיצוב ושיווק, פרסום, יחסי ציבור, מדיה, אינטרנט ותחומי עבודה נוספים. בסוף הלימודים כל אחד לוקח למקום אחר את הבסיס שקיבל בקורסים, ישנם כאלה שהולכים להיות עצמאים בתחום וישנם שהולכים למשרדי פרסום שונים.

מעצבי מדיה דיגיטלית הם בדרך כלל בעלי תואר ראשון בתחומים כגון עיצוב אתרים

הפקה ועריכה של וידאו דיגיטלי, עיצוב גרפי וצילום דיגיטלי. מעצבי חווית משתמש (מעצבי UX) מסייעים לקבוע כיצד אנשים קוראים, מאזינים, מנגנים או מציגים תוכן במדיה דיגיטלית.

אנשי עיצוב המדיה מחזיקים במניות של הצלחה. סרטון שערוך טוב או פוסט בפייסבוק שמביא איתו הרבה עניין ותנועה יכול להיות בזכות אותו עיצוב או רעיון יצירתי של איש עיצוב המדיה. עסק שעובד חזק ברשתות החברתיות, אתר חברה מרשים ועוד, בכל אלו יש נגיעה של איש עיצוב הדיגיטל.

איש העיצוב עשה עיצוב חזותי לאתרים ולקמפיינים פרסומיים מקוונים. הוא מעורב בתפיסה, קופירייטינג ושידוכים, מציג רעיונות, מוביל צוות מעצבים והקידום יכול להגיע בשלבים מהירים מאוד אם אתם באמת טובים במה שאתם עושים ומחזיקים בכל תכונות האופי הדרושות לכך.

 

תוכן עניינים

עוד בנושא

שיקום פה

פוסט זה בבלוג מתעמק בעולם השיקום, בוחן את תפקידו החיוני בהחלמה בריאותית ואת הצורות השונות שהיא לובשת. אנו דנים בחשיבות הקריטית של שיקום בהקשרים שונים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן