עורך דין דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה

האם אתם עובדים במקום עבודה מסודר? האם אתם מודעים לזכויות הבסיסיות שלכם? לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים בתור עובדים אתם מוגנים בחוק באותן זכויות בסיסיות. גם אם אתם מודעים לזכויות שלכם וגם אם לא, הן מגיעות לכם. הסכם העבודה שעליו אתם חותמים בתחילת תקופת ההעסקה שלכם בכל תפקיד שהוא בכל ארגון שהוא מכיל את החוקים שמגנים עליכם ואסור לו להכיל כללים שעלולים לפגוע בכם. במידה ויש לכם הסכם עבודה שפוגע בזכויות העובד שלכם או שהמעסיק שלכם פוגע בזכויות שלכם למרות שהם מוגנים על ידי חוזה עבודה- עליכם למצוא עורך דין דיני עבודה מקצועי ומנוסה ולהיוועץ איתו כיצד לפעול.

 

הסיבות שבגינן יש צורך בשירותי עורך דין דיני עבודה:

ישנם עשרים ואחד שיני עבודה באופן כללי. העיקריים שבהם חייבים להופיע בכל הסכם עבודה של כל עובד ואסור בתכלית האיסור להוציא אותם מהחוזה. רוב המעסיקים מכירים את החוקים ויודעים כיצד לתמרן את העובד ורוב העובדים לא מכירים את הדינים ולכן לא יודעים מה צריך להיות בחוזה. במידה ואתם מתכננים לחתום על חוזה עבודה חדש רצוי להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה טרם החתימה על החוזה אבל חשוב שתדעו שגם אם חתמתם על חוזה שאינו חוקי- עורך דין דיני עבודה ידע כיצד לפעול.

אתם לפני עבודה חדשה? יש בידכם חוזה עבודה? הסתכלו ובדקו כבר עכשיו שיש בו את הדינים הבאים שחובה שיופיעו בכל הסכם עבודה:

       חוק פיצויי פיטורים

       חוק חופשה שנתית

       חוק שכר מינימום

       חוק שעות עבודה ומנוחה

ישנם חוקים נוספים שהם חלק מדיני העבודה והם מתווספים להסכם העבודה בהתאם לצרכים של העובד או העובדת כמו חוק העסקת נשים במידה ומדובר באישה, חוק העסקת נוער במידה ומדובר בנוער ועוד חוקים רלוונטיים. כאמור, בשום פנים ואופן לא ניתן להסיר את החוקים האלה מהסכם העבודה- אף הסכם עבודה ובמידה והמעסיק עושה זאת הוא עובר עבירה משפטית ופוגע או עלול לפגוע בזכויות של אותו עובד שעתיד לחתום על אותו הסכם. במידה וזה קורה יש צורך לפנות להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה ובמידת הצורך אפילו להגיע לדיון בבית הדין לעבודה.

מה הם התפקידים של עורך דין דיני עבודה?

במידה ומדובר בעורך דין שיני עבודה שמייצג חברה או ארגון הוא זה שיערוך את הסכם העבודה ויוודא שסעיפי החובה יופיעו בו ולא יוסרו ממנו. כמו כן במידה והעובד יבקש שינויים בחוזה עורך הדין ידע לטפל בכך. במידה ואחד העובדים יתבע את החברה על הפרת ההסכם או פגיעה בזכויותיו עורך דין דיני עבודה הוא זה שייצג את החברה מול אותו עובד ובבית המשפט במידה ויידרש לכך. כאשר מדובר בעורך דין דיני עבודה פרטי הוא יכול לייצג את העובד ולייעץ לו לפני חתימה על הסכם עבודה ובמידה והוא חושש שזכויותיו בעבודה נפגעו. הוא גם האדם שייצג את העובד אל מול המעסיק בבית דין לדיני עבודה וידאג להגן על זכויותיו הבסיסיות של העובד שכן לשם כך קיים הסכם עבודה בכל מקום עבודה שהוא.

גם אם תכירו את כל דיני העבודה הקיימים ותתמקדו ותלמדו את הדינים הרלוונטיים אליכם וגם אם זה לא מקום העבודה הראשון שלכם- אל תקלו ראש בהסכם העבודה ואל תסמכו על המעסיק. לכל חברה ולכל ארגון יש עורך דין דיני עבודה שדואג לטובתם ולכן מומלץ שיהיה לכם גם עורך דין דיני עבודה שדואג לטובתכם.

תוכן עניינים

עוד בנושא

השפעת SEO של מיקום אירוח

בעולם ה-SEO גורמים רבים תורמים לדירוג ולנראות של אתר אינטרנט. אחד הגורמים הללו הוא המיקום של אירוח האתר שלך, שלעתים קרובות מתעלמים ממנו. פוסט זה

קרא עוד »

עורך דין בריאות

פוסט זה בבלוג בוחן את תפקידו של עורך דין בריאות, עורך דין מומחה אשר מנווט בצומת של משפט ושירותי בריאות. זה מבהיר את האחריות שהם

קרא עוד »
דילוג לתוכן