ההגנה שהראש שלך צריך

 

צא לשטח בראש מוגן

רוכבי הדו גלגלי וטרקטורון ידועים כבעלי סיכון גבוה לפגיעה, במקרה של תאונה. על מנת למנוע פגיעת ראש או למזער אותה, יותר ממומלץ לחבוש קסדה. קסדות עשויות בעיקר מפלסטיק קשיח או מתכת ותפקידה העיקרי הוא להגן על הגולגולת מפני פציעה במקרה של נפילה או מכה בראש.

אז מה זה בעצם קסדה ? קסדה היא כיסוי מגן לראש, עשוי בדרך כלל מפלסטיק קשיח, מתכת או שניהם. מטרת הקסדה היא להגן על ראשו של החובש מפני פציעה במקרה של תאונה או נפילה חזקה.

ישנם סוגים רבים ושונים של קסדות שניתן להשתמש בהן למטרות שונות, כגון קסדות רכיבה על אופניים, קסדות אופנוע וקסדות לטרקטורון. סוגים אלה של קסדות נועדו לרוב להפחית את הסיכון לפציעה מוחית חמורה במקרה של תאונה ואף  מוות.

איך לבחור נכון את הקסדה שלך ?

קניית הקסדה צריכה להיות בהתאם לצרכים שלך ושתיתן הגנה מרבית בעת נפילה או תאונה. מעבר לבטיחות שהקסדה מעניקה, היא גם מבודדת מפגעי טבע – רוח, אבק, חרקים מעופפים, רעש, או כל דבר אחר שיכול להוות סיכון לרכיבה.

לכן, כשבוחרים קסדה לטרקטורון או לאופנוע שטח, נתמקד בנוחות שלה על הראש, מידת ההתאמה וכמובן האיכות.

בטיחות מעל לכל

הקסדה מורכבת מ-3 חלקים: החלק החיצוני והקשיח, החלק הפנימי והרך שבא במגע עם הפנים והרצועות שאמורות למקם טוב את הקסדה סביב הראש.

לקסדת טרקטורון בטיחות ונוחות שמאפשרים רכיבה יומיומית. קסדות אלו, הן בעלות טכנולוגיה ™MIPS, שמפחיתה כוחות סיבוביים במכה [ מערכת הגנה נוספת] וטכנולוגיה MVRS שמשחררת את המצחייה מהקסדה בזמן התרסקות.

קסדות לטרקטורון

קסדת שטח עוצבה במיוחד לנוחות עם זרימת אוויר, לשיפור וניהול לחות. לקסדת השטח פתחי אוורור גדולים יותר – 9 פתחים לכניסת אוויר ו- 4 פתחים ליציאת אוויר לצורך זרימה אופטימלית של האוויר.

הקסדות חייבות לעמוד בתקני הבטיחות האירופאי והאמריקאי [DOT ו- ECE 22.05], המוכרים בישראל.  

בקניית קסדה, עליך לבדוק כי היא עומדת באחד התקנים לפחות, כדי להבטיח הגנה מלאה לראש. הקסדות המומלצות ביותר הן הקסדות שעברו מבחן בטיחות והאיכות שלהן הרבה יותר  מובטחת.

התאמה לראש

אחד הפרמטרים החשובים בבחירת קסדה, היא בחירת המידה הנכונה והתאמתה לראש.

חלק מחווית הרכיבה תלויה בקסדה – קסדה איכותית וקלה תשפר את הרכיבה שלכם, וזאת לעומת קסדה כבדת משקל. לכן, מאוד מומלץ לקנות את הקסדה באופן פיזי בחנות.

אחרי שמצאת את הקסדה מבחינת נראות ומשקל, צריך להתאים אותה למבנה הראש – חשוב שהיא תהיה על הראש בצורה נוחה ותאפשר שדה ראייה רחב. על הקסדה להיות מדויקת לראש שלכם, היא לא אמורה ללחוץ. שימו לב – אם היא לוחצת מעט כי היא חדשה, זה בסדר. השכבה הפנימית, הרכה, מתרחבת ואז הקסדה תתאים בול לראש.

הדבר הכי חשוב בבחירת קסדות לטרקטורון, הוא לא לבחור קסדת חצי ! חובה לבחור קסדה מלאה, שמגינה על הפנים בצורה מלאה.

איכות הקסדה

לאיכות הקסדה מספר פרמטרים שונים, אך חשוב לזכור את ההמלצה שלנו – להגיע לחנות פיזית ולמדוד את הקסדה טרם הקנייה. הדבר יעזור לכם לבדוק היטב את איכות הקסדה, רמת הכובד שלה ולהתאים אותה באופן הכי מדויק.

הפרמטרים הם : איכות החומר החיצוני [ שכולל משקף המגן על החלק של העיניים], איכות הבד הפנימי, מנגנון הנעילה של רצועות הקסדה והמשקף, איטום ובידוד מרעש, משקל.

 

לסיכום –

אל תשחקו עם הראש ! שמרו עליו.

 

 

 

 

תוכן עניינים

עוד בנושא

איך לעשות פדיקור בבית

למה פדיקור ביתי שווה את הזמן שלך? פדיקור ביתי הוא טקס טיפול עצמי יוקרתי המציע יתרונות רבים לרווחתך הפיזית והנפשית כאחד. אם תפנו את הזמן

קרא עוד »
דילוג לתוכן